neděle 22. října 2017

Runmageddon Szczyrk

Poláci slibují „benže pieklo“, prý nejtěžší Runmageddon co kdy byl. Zatím nemáme s čím srovnávat, neb jsme z této série zatím nic neabsolvovali. Na start jdeme s vědomím, že se nebude moc běhat, ale zato dost cvičit ( slibují 20 km a 70 překážek).


Szczyrk je horské středisko v Beskydech přes kopec od známější Wisly.

Startujeme v první vlně v 7,30. Po úvodní kládě na hřbetě a potoku, začíná delší stoupání a dostávám se před cca 30 mrtvol pohybujících se v anaerobním pásmu ;-)



Z překážek popíšu jen ty, co jsem jinde neviděl.

Plazení pod ostnáčem z prudkého kopce frčí jako po másle resp. jako po mokrém listí. Blbé je, že v listí je sem tam šutr. Na konci plazení mám Edgar šortky srolované u kotníků.

Běh potokem mám rád, když je venku vedro. V 5°C po více než km běhu nevím, že mám dolní končetiny.

V polovině několika kilometrového stoupání na mě slečna v pořadatelské vestě vyhrkne „jakego coloru jest Smerf? „  říkám „blankytny“. Ona na to „jest Nemo rybka“ říkám „tak“. Ona „jest Teletabis colorove?“ říkám „tak“ .  Ještě, že mám děti a znám tento žánr, jinak bych si zacvičil 20 angličáků.

Zajímavé je házení mobilem na cíl, konkrétně do komínu z pneumatik.

Jsem na hřebeni. Krásné kopečky tu mají. Idyla netrvá dlouho. Deka přikrývá Beskydy a s různou intenzitou prší už furt.

Pneumatiky mají všude, ale že bych s ní někde běžel 4km to tedy zatím né. Není moc těžká, ale dost neskladná hlavně při plazení pod ostnáčem apod.

Stěny na přeskok mají taky vyšší než jinde, naštěstí lze ale používat vzpěr, které je drží, takže to jde.

V nejvyšším bodě výletu cca 1250 m.n.m jsem dokonce druhý. Zatím se docela dost běhalo a vím, že se bude ještě hodně cvičit, tudiž si nedělám iluze.

 Běžím po vrcholu a vidím, že mám rozvázanou tkaničku a na ni vlající čip. Ruce resp. „blány-svalíky“ mezi prsty mám z těch překážek a studené vody v nějaké křeči či co. Reakce na představu, že si budu hrát s navlíkaním čipu nemůže být jiná než hlasité zvolání „do p-če“ . Z lanovky jedoucí nade mnou se ozve „ pičje jest tam“ a slečna ukazuje směrem k občerstvovačce.

Pro 30m dlouhý tobogán do jámy s ledovou vodou platí co pro potok, tedy ve vedru super. Kromě teplotního šoku po dopadu vody je horší, že  se pod gumovými pásy, po kterých se fičelo nacházely šutry. S jedním se potkává kostrč. S ní už mám zkušenost, takže vím, že na skluzavku budu ještě dlouho vzpomínat.



Indiana Jones je rovněž dobrá legrace. Dlouhé lano na jeřábu, zhup a znovu jáma s ledovou vodou.

 
 

Pár metrů před cílem další jáma. Místo vody se ale brodí po pás ledové tříšťi.

V cíli dostávám kelímek s horkým čajem, ale díky zimotřesu ho většinu vylívám.

Nejtěžší překážka z celé akce je dojít k 500m vzdálenému autu a následně ze sebe sundat hadry a boty.

… v peřovce si sedím v nastartovaném autě, topení na 28°C a v tom se otvírají zadní dveře a zjevuje se zmrzlá a třepající se postava. Super Mára taky přežil.

Na multiringu před cílem jsem sice bednu pohřbil, ale 5. místo (1. mezi dědky) beru. Mára vzhledem k tomu kolik v poslední době (ne)dával běhu musí být s 11. místem taky spokojen.

Hodinky nakonec ukázaly 23km/1500 m převýšení. Organizace na špičkové úrovni, vřele doporučuji. Za slušné startovné spousta zábavy.

 
VÝSLEDKY