neděle 23. září 2012

Vikiho občasník - Vzduchobraní, Hukvaldy

Utrácení peněz daňových poplatníků (dny NATO) jsme mohli o víkendu sledovat ze dvou různých míst. Rodiče sice stále ukazovali na v dálce poletující letadla, můj zájem se ale vždy ubíral jiným směrem.

 Na sobotním Vzduchobraní v klimkovických lázních jsem se snažil pouštět draka, soutěžil jsem v chytání ryb a nechal jsem si od klauna Hopsalína vyrobit myš z nafukovacího balónku. Pak se to začalo kabonit, takže jsem se s partou přesunul pařit k Evelínce. Liják se přehnal, od západu začalo znovu pražit slunce a při zpáteční cestě nás příroda odměnila nádhernou duhou.



V neděli na Hukvaldech byla opět jedinečná příležitost pozorovat letadélka. To by, ale na hradbách nesměl být bleskosvod. U prvního jsem vydržel na hradbě sedět bezmála dvacet minut se stále se opakujícími se dotazy „a na co to je?“ Když mi byl dotaz xkrát vysvětlen a nesmazatelně zaznamenán na můj harddisk pokračovala prohlídka ostatních bleskosvodů hradu. Na nádvoří mě zaujala střelná zbraň zvaná kuš, z které jsem si dvanáctkrát vystřelil. Doma mi taťka zhotovil věrnou kopii, takže teď můžu kromě atletiky trénovat i střelbu.