neděle 30. září 2012

Vikiho občasník - Všemina

Na netu jsme hledali, kde strávit prodloužený víkend. Všemina padla našim do oka jednak proto, že jsme tam nikdy nebyli a taky proto, že by tam pro mě mělo být spousta zábavy.

V pátek máme nástup na ubytko až od dvou, takže je po cestě v plánu krátký výlet jak jinak než na kopec s rozhlednou. Ze Vsetína pokračujeme na Vizovice a v sedle Sirákov necháváme auto. Odtud je to dle taťky skoro po rovině 3km k rozhledně Vartovna, takže mi naši berou i bajka. Už po chvilce zjišťujeme, že to úplně rovina není, navíc jsou místy kamenité úseky, načež zaslechnu „sakra to kolo jsme s sebou nemuseli tahat“. Rozhledna se jim povedla, žádná sériovka, ale štíhlá krasavice s dalekými výhledy. Na cestu zpět si k překvapení rodičů žádám kolo. Docela překvapeně vypadají i turisté v protisměru, když vidí děcko na odrážedle s brzdařem otcem držícím ho za límec, kterak to hrne dolů přes šutry, kořeny, bahno. Na Sirákově kupujeme burčák a jedeme se ubytovat.

Hotel je na samotě u lesa a rybníků. Je postupně rekonstruován. Nyní se nachází ve stádiu, kdy se zde mísí prvky moderní a retro. Hořčicové sklenky na pokoji s papírovým podtáckem JZD Slušovice, rádio Tesla či „romantická“ lampička vyvolávají u rodičů nostalgické vzpomínky, zatímco já jsem nadšen z balkónu. Každý den mají nachystáno něco pro děti. Dnes je to foukání šipek na terč, tak jdeme na to. Až do pozdního večera máme napilno. Je třeba prozkoumat rybníky, dát si trochu plážového volejbalu, projet se na lanovce, zaskákat na trampolíně. Po večeři, ale zdaleka nekončíme. Na programu je bazén a na závěr dne blbnutí v dětském koutku.

V sobotu je na programu návštěva prý nejhezčího ZOO v ČR v Lešné. Musím říct, že je to tu fakt perfektní, hlavně ti lachtani. No a ten lanový park s lanovkou . Spaní řeším na lavičce u výběhu slonů. Najednou je podvečer a vracíme se zpět. Před večeří si naši chtějí dát burčák, který od včera zapomněli v autě. Při pokusu jej otevřít nastává gejzír a nejen já, ale i všichni v okolí se dobře baví. Večer opět skoky, plavání a dětský koutek.

V neděli ráno jdeme hledat všeminský podklad. S vidinou sladké odměny prozkoumávám lesní terén, abych našel indicie vedoucí k pokladu. Ten se nám po tom všem hledání a luštění daří najít. Po obědě nabíráme kurz Ostrava se zastávkou na Starém Jičíně, odkud to na kole s brzdařem v zádech taky pěkně frčí.