neděle 25. října 2009

Vikiho občasník - výlet na rozhlednu u Chlebovic

TRASA POCHODU>>

cuketo-bramborová šlichtaV sobotu dopoledne navštěvujeme nejprve pradědu v Palkovicích. Odtud vyrážíme po žluté na Palkovické hůrky. V půlce kopce nastává čas oběda. Rodiče vytahují vařič a ohřívají mi polední menu. Dnes mám rozmixovanou cuketu s bramborem. Vůbec mi to nejede, což nejdříve dávám najevo tím, že to vyplivuji, když to nepomáhá a mamka to do mě pořád rve spouštím řev. Mamka dává pokyn a taťka v mžiku připravuje mé oblíbené mlíko. Taťka zkouší dojíst zbylé cuketo-bramborové menu, ale po první lžičce mi se skřiveným obličejem říká „Viktorku víš, že se ti ani nedivím“ a zbytek kydá do trávy. Z Palkovických hůrek jdeme vrstevnicí mimo značení až k rozhledně Panoráma.Těžko říct, kde tento název rozhledna získala, protože vzhledem k tomu, že je ze tří stran obklopena lesem tak s ní asi půjde vidět jen směr přehrada Olešná, tedy žádná velká „panorámata“. Bohužel to nemůže ověřit, neb dnes kvůli mlze nejde vidět vůbec nic. Je to ale první rozhledna, na které jsem byl i fyzicky (jinak mě zatím naši vždy nechali dole). Je to pro mě zážitek stoupat nahoru po roštových schodech a pak se shora dívat na malilinkou maminku. Pak pokračujeme na nevyšší kopec Palkovických hůrek Kubánkov ( 660m n.m. – mapa, 661m n.m. – rozc. na vrcholu) a sestupujeme zpět do Palkovic.


Rozhledna Kabátice stojí na východní stráni vrcholku Kabátice (601 m.n.m.), jež se zvedá jihozápadně nad obcí Chlebovice. Kabátice je 23 m vysoká železná rozhledna a je v nadmořské výšce 460 m. Rozhledna je známá také pod názvem Panorama a má dvě vyhlídkové plošiny, spodní je ve výšce 15 m a horní ve výšce 17,7 m. Vstup na tuto rozhlednu je volný. Z Kabátice je krásný výhled východním směrem na vodní nádrž Olešná a za ní se rozkládající město Frýdek-Místek. V blízkosti rozhledny je vybudován pomník věnovaný místnímu básníkovi Františkovi Lazeckému.


Nocujeme na chalupě ve Skřípově. Ve slunečné neděli děláme výlet romantickou podzimní krajinou v okolí Hradce n.M.