sobota 15. února 2020

novinky konValinky - Kamenitý

Tři dny jarních prázdnin se chystáme strávit na chatě Kamenitý na hřebeni nad Horní Lomnou. Jedeme jak říkáme "na punk" tzn. auto zůstává doma a k přesunu používáme vlak, bus, nohy, boby a v mém případě ještě nosičku a taťkův hřbet. Jedou s námi Juřínci v neúplné sestavě ( chudák teta Denda má zápal plic).

Aby to nebylo zadarmo nevystupujeme z busu v Horní Lomné odkud je to k chatě 2 km, ale už dříve v Dolní Lomné odkud nejprve stoupáme na Kozubovou. Při pohledu na zelené plochy všude kolem nás přepadá lehký pesimismus, že jsme boby brali zbytečně. Kousek nad Polanou ve výšce 600 m n.m. najednou jako mávnutím kouzelného proutku všude bílo. Na Kozubové dáváme výbornou česnečku s natahovacím sýrem, naši se rozplývají nad skvělým Koníčkem z Vojkovického minipivovaru. Z Kozubové už jen sjezd k chatě Kamenitý.

Na chatě je to suprovní, krásné pokoje, dobré jídlo, ochotná obsluha.

Přijeli jsme si zde především užít sněhu, který se v letošní zimě zatím v Ově neobjevil, proto druhý den nejdeme žádnou velkou túru, ale pouze pár km na chatu Slavíč. Tam si užíváme bobovačku a jdeme zpět. Večer nás čeká překvapení v podobě příjezdu strejdy Péti s Péťou.

Poslední den opět krpál na Kozubovou a odtud 4 km sjezd do údolí, kde vládne pravé jaro.