pondělí 2. dubna 2018

Vikiho občasník - Velikonce v Jeseníkách

S naší skvělou partičkou si pronajímáme luxusní chaloupku v klidném místě kousek od Rýmařova.

Cestou využíváme hezkého počasí a místo obvyklé návštěvy aqua Bruntál jdeme na bývalou sopku, dnes poutní místo s kostelem Uhlířský vrch. Při pikniku na dece se kocháme výhledy do všech stran vč. na zasněžený hlavní hřeben Jeseníků s Pradědem.

První den chceme z Bedřichova po červené na Rabštejn. Stezka je ale zavřená kvůli popadaným stromům po vichřici, která se tu před 14 dny přehnala. Musíme tedy na okolo. Ještě, že tak, protože
tímto nemíjíme nádherné vodopády nebo spíše ledopády říčky Oskavy. V hospodě na Rabštejně jsme velmi spokojeni jak s milou obsluhou tak s výborným jídlem. Můj borůvkový megaknedlík i přes megahlad do sebe nemůžu celý narvat a musím přizvat posily. Výstup na zříceninu hradu a skalní vyhlídku je zkrz popadané stromy a hlavně zledovatělou stezkou docela adrenalin.

Večery probíhají v duchu akční kolektivní hry "Městečko Palermo".

Druhý den máme v plánu prozkoumat několik skal v okolí Skřítku a zejména štolu pod Bílým kamenem. Počasí však moc nepřeje. Zima, vítr, popadané stromy a hlavně ledová krusta na ještě docela tlusté sněhové pokrývce. Body zájmu jsou navíc mimo stezku tur. značku, a když z ní scházíme, začínáme se navíc dost bořit. Je jasné, že kvůli bezpečnosti to dnes budeme muset vzdát. Tož alespoň šišková válka na Skřítku a dom.

Odpoledne v lese u chalupy probíhají těžké šiškové boje proti urputným tatínkům. Vlajku se jim v jeden moment sice daří získat, nakonec ji však díky dobré disciplíně, organizaci a zejména odvahy získáváme zpět.

Velikonoční ráno je bílé, čehož využíváme k bosému otužovacímu brouzdání po zahradě. Po naplácání děvčatům, pomocí košťat odklízíme sníh ze zahrady, čímž symboliky ukončujeme zimu. Slunečný den si do oběda vychutnáváme na zahradě. Cestou domů ještě krátký výlet k Rešovským vodopádům. Už jsme tu párkrát byli, ale zbytek party a sestřička Valinka dosud ne.