sobota 8. března 2014

Vikiho občasník - hospoda u Veličků


Dnes odpoledne bude u nás konat rodinná sešlost. Jsem s taťkou vyslán na vzduch, abychom se mamce  nepletli do gruntování a chystání. Kurňa mám už skoro pět,  na Lysé už jsem byl několikrát, ale v nejznámější  beskydské hospodě  U Veličků ještě né.  Času je málo proto  bereme kolo. Od Rajské boudy to je pár set metrů pohoda, pak  se asfalt hodně zvedá a stejně jako  tepová frekvence mého tlačiče.  Od Korýtka už musím kvůli velkým šutrům pěšo. V hospodě máme v plánu něco pojíst vypít a při placení se pokusit uplatnit slevu na příjmení.  Plán ale bere za své, protože převrhávám sklenici z džusem. Má  blesková hláška  „a máme tu problém pánové“ , kterou jsem si vypůjčil od Pražáka Edy z právě běžícího večerníčku Krysáci  způsobuje,  že se  Taťka  při  vytírání  stolu a země ubrusem chichotá, místo aby byl na mě naštvaný.  Nazlobená  není  ani obsluhující paní Veličková, nicméně o našem příjmení radši mlčíme.  Od Veličků stoupáme pod Albínovo náměstí,  odkud je to k zpět  k Rajdě parádní sjezd. Nakonec  tradiční  relax v bazénu a vířivce ve Frýdlantě a hurá na oslavu.