neděle 8. července 2012

Vikiho občasník - dovolená na Bačkárce

Stejně jako loni budu trávit dovolenou se svou byčí partou. Letos jsme si vybrali horskou chatu Bačkárka.

Áda, Evelínka, Honzík a já na Zbojnické

Čtvrtek

S Evelínkou, Hozíkem, Mátym a Ádou dáváme sraz na Bílé. Zde máme objednány kolobky, na kterých máme jet z kopce Zbojnická dolů. Máty má asi tucha, že to nebude to pravé, proto zůstává dole. My v dobré náladě vyjíždíme lanovkou na Zbojnickou. Cestu si k nelibosti maminek krátíme pliváním. Ještě vrcholové foto je plné úsměvů, pak už to jde ale z kopce. Já z Ádou máme stát na stupínku koloběžky řízené rodičem, Honzík s Evelínkou se by měli sjet kopec na odrážedlech. Ani nevím kdo z nás začíná histerii že nepojede, každopádně následuje řetězová reakce a nakonec nechce jet nikdo. Přesvědčování rodičů je bezvýsledné, jsme přece býci, né. Pomalu scházíme dolů. Kolobky musíme do hoďky odevzdat, proto jedou taťkové napřed s tím, že se pro nás vrátí autem. Mezitím teta Oli přichází se zlepšovákem. Dává si Honzíka na záda místo batohu a fičí dolů. Mamka tetu napodobuje a valíme taky. Nakonec koloběžky včas vracíme a jdeme se bavit do lanového parku.

maminka s batohem

K večeru přijíždíme na chatu Bačkárka nacházející se téměř na hřebeni Javorníků ve výšce 900 m n.m. Všechno je tu Bač – Bačpizza, Bačsauna, Bačkáď, Bačherna, Bačsprcha atd. , ale hlavně je to tu maximálně přizpůsobeno nám špuntům. Trampolíny, houpačky, kolotoč, písek, prolézačky … Objektem mého zájmu a také zájmu mé sparingpartnerky z plavecké školy Rybička se hned po příjezdu stává Bačkáď, kde si v teploučké vodě dáváme lehký trénink. Večer se scházíme na pokoji a koukáme na pohádky. Z chodby nás občas kontrolují maminky, které zde mají schůzi. Tatínci schůzují za svitu měsíce v Bačkádi, posléze v restauraci.

Bačkárka

v Bačkádi

Pátek

Dnes to vypadá opět na pěkný pařák. To nás, ale od hřebenové cyklovýpravy na knedlíky nemůže odradit. Kolmo pojedu jen já a Honzík, ostatní to berou přes koupaliště auty. Honzík má jiné spací hodiny, takže vyráží napřed. Spaní nebude mít dnes nic moc. Jeho taťka doma nechal spojku na vozík, takže ho poveze v sedačce jeho mamka. Ta se hodně se zapotí, zejména v kamenitých stoupáních na Malý Javorník a Stolečný vrch. Nedlouho po poledni se všichni scházíme na Kohútce na vyhlášených borůvkových megaknedlích. Řádně nasyceni si vychutnáváme dlouhý sjezd k Balatonu v Karolince. Večer probíhá stejně jako včera s tím rozdílem, že na chodbě jsou tatínci a v restauraci vládnou maminky.

Kohútka

Balaton v Karolínce

Sobota

Po noční bouři zase parný den. Trávíme jej na koupališti ve Velkých Karlovicích, pozdní odpoledne dováděním v Bačareálu. A večer? No přece pohádky. Na chodbě maminky v hospodě tatínci. Nebo naopak? Ani už nevím.
Bačkolotoč

Večerní biograf

Neděle

Se slzou v oku se loučíme. S Ádou si ještě užíváme na koupališti v Karlovicích, no a já si ještě dávám zastávku v lanovém parku na Bílé.