sobota 7. května 2016

Perun maraton

 
Letos jsem měl poslechnout mámu, když říkala „Ali neměl bys …“. Perun je však svými parametry 41 km / 3195 m převýšení  prasárna – výzva, která se těžko odmítá a jak už to bývá touha přivodit si stavy vyčerpání, bolesti a následnou záplavu drogy adrenalin je silnější než zdravý rozum.
 
Dnes to vypadá na první ročník Peruna odpovídající začátku května, tedy teplý, slunečný. Osobně mám radši chlad, déšť, maras, ale na druhou stranu je to super pro rodinku, která jde na výšlap a bude povzbuzovat v cíli.
 
Prvních 2km/500m na Javorový to jde, stejně jako seběh dolů. Na Velký Javorový to jde dobře až v závěru, seběh do Řeky, černá na Príslop, seběh dolů a výšvih na Šindelnou to ještě ujde.
V druhé  polovině  závodu začíná trápení. Seběh do Tyry už je pochod mrtvol. I přesto se k jednomu borci přibližuji a tím je Žákys. Na občerstvovačce mě velmi  láká myšlenka se na to vy---- a svézt se ze Stanovým supportem Lulu. Když vidím ztrápeného Žákyse jak se vydává na další pouť, dávám si deset deka vysočiny a „peru“ to za ním.
Od stoupání na Ostrou se už mé pojetí závodění nedá nazvat jinak než výlet. Žákys jde v první třetině stoupání opět do předklonu, pak sedá na pařez a kvůli žaludečním problémům to balí. Nekonečný seběh z Ostré prokládám chůzí a zbývá už jen pár km do cíle. Závěrečnou černou sjezdovku, kde jsem už byl loni „vyplý“ si dnes užívám. S o 25min horším časem než loni a 30. místem bych spokojený být neměl, přesto mám z dokončení obrovskou radost. Konečně  mě podržel můj většinou dost slabý „morál“.    
 
 
   
Po zkušenostech z předchozích ročníků vím, že sejít 500m výškových do Oldřichovic k autu je dost problematické, proto jsem letos nechal se zavazadly vyvést kolobku. 10 km asfaltový sjezd s Vikim v nádherném počasí  je ( kromě škopků piva)  ta pravá odměna za dnešní dřinu.
 
Že Perun, žádnou lehkovážnost neodpouští  naplno poznávám v dalších dnech. Dle mé soukromé teorie sled dalších události  iniciuje záchvat kašle v cíli závodu, který jsem dosud nezažil a k tomu samozřejmě vyčerpání. Jak známo při kašli hodně pracuje úplný konec trávicího traktu no a právě tam v neděli ráno cítím cizí věc velikostí fazole. Při každém nedělním kýchnutí mi chce zadek explodovat no a večer po cyklovýletě s Vikim už je z fazole švestka. Ráno chirugie, velmi „příjemná“ lokální anestézie, kudla a krve jako z prasete. Na chůzi s rozbitými stehny a plenou na prdeli musí být božský pohled. V úterý je tam švestka znovu. Ve středu repete na chirurgii jen s tím rozdílem, že krom šikovné sestřičky přibývá ještě jedna divačka, úplně černá holka v bílém mundúru a s dredy, asi  studentka z Afriky na praxi ;-)
Příště Tě mámo poslechnu, fakt slibuji !!!