Úryvek z táborového deníčku:
Jsme v polovině našeho táborového setkávání. Dnešní den bude ve znamení objevování, poznávání a soutěžení. Nikdo nic netuší, ale všichni se těší. Na co? Však uvidíte, to je přece překvapení! J
Ráno nás
opět čeká ranní kruh s písničkou Hello, zopakování pravidel chování na
táboře a „předpověď“ počasí s Monkeyem.
Skládáme
obrázky i slova, a už to vidíme – dneska přijde vodník… anebo my přijdeme za
ním? J
Děti se
seznamují se slovní zásobou: mill,
tree, bark, trunk, branches, root, flowers, herbs, waterman, gold bag,…
Malé děti
s Péťou skládají kytičky, procvičují si na nich barvy. Velké děti skládají
indicie – co nás dnes čeká? Umíme to říct také anglicky? Obě skupinky poté
tvoří velký strom, který si anglicky pojmenují, řeknou si, jaké mají jednotlivé
části význam. Tolik učení! Chtělo by to odměnu! Veliký mlýn plný otázek, to je
ono! A už se roztáčí kouzelné kolo, mele pšeničné zrno a úkoly vypadávají.
Vodník by byl rád, kdyby viděl, jak hezky to dětem jde, ale kde ho máme? Pořád
se ještě neobjevil… Ještě před svačinkou si zpracujeme pracovní list, který nám
pomůže uchovat si nová slovíčka v paměti.
Doplníme
pití a vyrážíme ven. Už víme, že mlynářům hodně pomáhají koně, takže i děti se
snaží alespoň ty papírové osedlat, a vyjíždějí zdolávat překážky. V sedle
se drží statečně. Nesmí chybět rybolov, vodníkovi se děti pletou do řemesla a
tahají jednu rybku za druhou.
Umýt ruce,
napít se a rychle na oběd. Přírodní řízek a brambory, brokolicová polévka a
nektarinky, to by mohlo stačit na posilněnou na naši výpravu za vodníkem.
Na odpolední
výlet se připravujeme zodpovědně – batůžky, pláštěnky, kontrola kšiltovek a
lahví s pitím, svačinky s sebou, lékárnička, deky. Jdeme cestou
necestou do Třebovického parku. Proč? Některé děti tuší, některé si užívají
příjemné letní procházky.
Po posilnění
se svačinkou se rozdělíme na malé a velké – malí si procvičují anglická
slovíčka na pexesu, postřeh při hodu pytlíkem a koulí na žebřík, pokoušejí své
štěstí v rybolovu a skáčou v mlynářských pytlích.
Velcí jdou
jako první statečně zdolávat stezku k vodníkovi značenou zelenými fáborky.
Zastavují se na stanovištích, na kterých musí splnit 10 anglických úkolů
napsaných na zlaté šupince.
Hurááá,
poslední, 10. úkol – „Where is the gold bag?“ Děti pátrají, pátrají, až místo
„gold bag“ vypátrají „waterman“ – vodníka, nebo spíš vodnici J. Kde je taška? Vodnice na ní sedí a nedá a nedá…J Nakonec se slituje a rozdá dětem sladkou odměnu. Ta je ale hodná! Řekneme
„thank you“ a jdeme si odpočinout ke hrám a na deku.