neděle 30. srpna 2020

V + V občasník - Rychleby, Jeseníky, Heligón

                         

Vk: poslední týden prázdnin v  milovaném Ospalém Heligónu v Horní Lipové  si dám líbit. Pokolikáté už tady budeme? Že by kulatiny, tedy po 10?

Neděle:

Vk: ač Bruntálem tu a tam projíždíme prakticky od mého narození nikdy jsem nebyl na prohlídce místního zámku. Dnes to napravuji a s mamkou dáváme prohlídku.

Vl: já s taťkou mám jiný plán a to oblíbený bruntálský aquoš. Venkovní divokou řeku tu mají fakt silnou.

                                   

pondělí:

Vk: první výlet jdeme přímo z penzionu přes kopec Klín do Ramzové. Ten to výlet jsme šli v období podzimních prázdnin v roce 2018 a byl to tehdy očistec. Odspodu liják, pak sníh z deštěm a my totálně promrzlí. Dnes je ideální počasí a část výletu se jde podle mých not, takže žádné stezky, ale hezky přímo lesem.

Vl: v Ramzové vzpomínáme na příhodu z roku 2018 V restauraci nešťastnou náhodou padám z lavice pod stůl. Řvu jak tur, takže můj zachránce ke mě přiskakuje a jak mě rychle zvedá bum hlavou do rohu stolu a řvu ještě víc, no a aby toho nebylo málo v nastalém zmatku ponořuje mou nohu do krýgle s vařícím čajem a to už řvu úplně nejvíc.  Z dnešního výletu se mi  nejvíce líbí jízda na kárách. Jelikož Viki se svých jízd vzdává dávám jich s taťkou pět.

Vk: svých jízd se vzdávám, protože to vůbec nejde ovládat a jsem furt mimo dráhu. Zpátky k penzionu se vracíme vlakem.

úterý:

Vk: jsme lovci zámků. Dalším z nich je Jánský vrch v městečku Javorník. Z prohlídky nejsem úplně nadšen asi proto, že jsme zvolili okruh "hospodářské zázemí zámku" no a kuchyně apod. mě zase  úplně nezajímá.

Vl: já volím správně a to dětský okruh. Než si s holkami vybereme vhodné šaty a než se do nich oblečeme hrozně to trvá, takže má nakonec prohlídka místo 45, minut 90. 

Vk: všichni společně si pak na pokladně vyzvedáváme pomůcky potřebné pro absolvování pohádkového okruhu a další dvě hodiny plníme úkoly na čtrnácti stanovištích v zámeckém parku.  

středa:

Vk: s mamkou jedu vlakem do Ramzové a odtud na Ztracené skály a zpět do Lipové. Skály krásné, ale je takový fičák, že lozit po nich není radno.

Vl: já s taťkou taky vlakem, ale na opačnou stranu do stanice Lipová lázně jeskyně. Odtud přes vyhlídku Medvědí kámen a Studniční vrch do lázní Jeseník, busem do Jeseníku a vlakem zpět.

čtvrtek:

Vk: ve středu večer přijíždějí Juřínci a budou až do konce. Dnes vlakem do Ramzové, lanovkou na Šerák a hřebenové kolečko přes Keprník a Vozku.

Vl: těch borůvek všude, krásné výhledy a super polezeníčko po skalkách Vozky.


pátek:

Vk: zase se dělíme. Já s mamkou a Juřínky prohlídka přečerpávací elektrárny Dlouhé stráně. Pak sami muzeum Johanna Schrotha v Lipové, bratrance a konkurenta známějšího V. Priessnitzce. Ten na rozdíl od Priessnitze používajícího vodu používal k léčbě víno.

Vl: s taťkou se necháváme vyhodit na Červenohorském sedle a v úžasném počasí jdeme hřebenovku přes Keprník na Šerák, dolů lanovkou a vlakem do Lipové.

sobota:

Vk: hlásí nic moc počasí proto měníme cíl Borůvkovou horu za kratší výlet Račím údolím, ke kterému neodmyslitelně paří bitva o hrad Rychleby. S Domčou se opevňujeme v nejvyšší věži a ač nepřítel používá jako zraň kopřivy a igelitové pytlíky naplněné močůvkou pozice se nám daří ubránit a jako vždy vítězíme.

Vl: cestou zpět s maminkou navštěvuji lipovský Faunapark, kde kromě čerstvě narozených tygříků mají celou řadu dalších krásných zvířátek.

Vk + Vl: víme opakujeme se, když stále dokola říkáme že "Heligón je nejvíc", ale tak to prostě je.

FOTOGALERIE