sobota 5. srpna 2017

Excalibur race


Ač páteční konzumace Černé hory není na naše poměry nijak divoká, tak v kombinaci s nedostatkem spánku, špatnou matrací (zem či OSB deska) a pekelným vedrem mám s Márou v sobotu ráno hezký bolehlav. Místo závodu, motokrosová trať ve Vranově u Brna je hustě vymlíkovaná ( pozn. mlíko je pvc páska používaná k vytyčení trati) takže je jasné, že si ji dnes bez motorky pod zadkem projedeme.

Startuje se intervalově. Čas startu Máry v 11,30 já 30s po něm. Naštěstí je hned druhá překážka káď s vodou a třetí plazení v bagu, čímž je panující peklo alespoň na chvíli utlumeno. Je fajn, že po chvíli odbíháme do stínu přilehlých lesů a v průběhu závodu se tak děje ještě několikrát. Cca na třetím km předbíhám Máru a běžíme pospolu. Lesní terén je místy hodně výživný,  běží se přes všechen možný přírodní binec co tam je.

První trest – 20 angličáků za nepřekonání lávky houpačky. Mára mizí. Kurňa tu minutu, už asi nestáhnu, protože Mára na překážkách v podstatě nechybuje. Po přiběhnutí zpět do areálu vidím, že se k Márovi nezvykle rychle přibližuji. Mára hlásí, že má výron.

Na kůly jdeme opět spolu, ale na posledním padám. Mára zase fuč, já opět 20.

Motokrosu si užíváme dosyta. Samý krátký prudký výběh – seběh, tepovka jako  na houpačce.

Na třetí překážku od konce, dlouhou, technickou a silovou, jdeme opět zároveň a oba dáváme. Na té předposlední Monkey baru nízko nad zemí, padám. Mára jde do cílové rovinky, zatímco  já hrnu pozadu po čtyřech stylem rak trestný okruh.

Mára i přesto, že má kotník jako balón končí na třetím fleku pouze 24 sekund za prvním a druhým !!!  3 chyby v 10 km závodě jsou moc a beru páté (v dědcích první) místo.

Kdyby …no a kdyby … blablabla … kecy, kecy. Mára si prostě musí vzít ortézu, když ví, že má vazy v kotníku v hajzlu a já něco udělat s těma překážkama.

Nakonec hodnocení napsané pořadatelům na FB:
Skvělá akce, chybičku jsem nenašel. Tři tresty na závodě o této délce jsem ještě nikdy nedělal, takže i překážky kvalitní. Int. start chválím. I přesto, že jsem startoval spíše ke konci nikde žádná čekačka. Trest "rak" dost dobrý (nevím jestli váš) nápad, kolegové z jiných sérií by se mohli inspirovat. Přeji ať vydržíte do dalších let. Lidi snad procitnou a zjistí, že dávat nehorázné sumy za startovné Amíkům je blbost a přijdou v hojnějším počtu.