pondělí 6. července 2015

Vikiho občasník - dovolená v Českém ráji

Původní plán byl si dát před Českým rájem tři dny v Krkonoších. Má horečka a další okolnosti způsobují, že vysokohorskou část dovolené musíme odpískat.

Jak vidno z fotografíí tak si letos opět půjčujeme jedinou ženskou členku Byčí party Evelínku.

Cesta do Sedmihorek je dlouhá, pauzu v Moravské Třebové vyplňujeme dobytím rozhledny Pastýřka.

Camp v Sedmihorkách je sice rušný a je tu lidí jak opic, ale tyto negativa bohatě přebijí báječné večery s Rákosníčkem a koupání v čistém rybníku. Každé ráno před odjezdem na výlet si dáváme pár temp v rybníce.

Zřícenina Rotštejn je cílem našeho prvního výletu. Potkáváme zde úžasnou partu nadšenců, kteří veškerý svůj volný čas věnují rekonstrukci památky. Skvělá je obrázková kytarová píseň o historii hradu.

Z Rotštejnu vede pohodová stezka po vrcholcích Betlémských skal. V lesích je díky borůvkám doslova modro.

Relax u studené Jizery je v horkém dni balzám. Výletní restaurace Zrcadlová koza nám plní žaludky, jo a mají tu suprovní mega trampošky a šišatý kolotoč.

Valdštejn jsme loni dobývali na kole, letos jdeme pěšo. Z kempu je to tajnými stezkami, mimo značky pouhé 2km. Po návštěvě tohoto hradu bychom vlastně už nikde jinde nemuseli, proto zde mají krásné modely okolních památek.

Z Janovy vyhlídky máme Hruboskalsko jako na dlani a taky je tu ukryt poklad.

Po dvou dnech jsme už v plné sestavě. Přijíždějí jednak rodiče Evelínky se ségrou Malvínkou a taky býk Štěpánek se ségrou Verunkou. Sestava se, ale záhy rozpadá, protože Štěpánek musí hned druhý den odjet. Cestou sem ho začal bolet zub, proto museli dělat přestávku v Opavě, kde mu ho zubařka vyrvala. V Laškrouně je zradily brzdy, takže muselo auto do servisu a oni nocležili v pezionu. Aby toho nebylo málo, tak do toho teplota a oteklé mandle, prostě jak se sere tak se sere.

Marianská vyhlídka, vyhlídka Prachovna a myší díra jsou hruboskalské klasiky, které vynechat nemůžeme.

Ve stínu zámku Hrubá skála se pije dobře. Vedro je dnes šílené, ještě že tu mají rozprašovače zavlažující zámeckou zahradu.

Trosky by naši nejradši vynechali. Je však těžké je před námi utajit, když jsou dominantou kraje odevšad viditelnou. Navíc s Evelínkou vedu spor, která z věží je Baba, a která Panna.

Výlet Malá skála, Vranov, Frýdštejn jsme absolvovali už loni. Zejména kvůli prolézacímu skalnatému hradu Vranov, se to ale neochodí.

A zase relax v Jizeře. Tentokrát u jezu Žluté plovárny v Malé skále.

Ke Kosti se dostáváme pěšky romantickým údolím Plakánek. Dnes se konají hradní slavnosti. Kvůli pekelnému počasí je zde velmi málo lidí, až je nám skvělých účinkujících trochu líto. Užíváme si to dosyta. Koštujeme dobové dobroty v hradní kuchyni, týráme taťku a mamku v mučírně, sledujeme představení zbrojnošů na nádvoří a akční představení jak Casanova přijel do Waršavy. S obdivem čučíme, co vše lze dělat na slackline nataženém mezi hradbami. Své miláčky, zejména chytrého krkavce, nám představuje sokolník. Po interiérech hradu se pohybujeme zcela neomezeně, všude jsou lidé v dobových kostýmech.

Kvůli jistým okolnostem musíme z ráje odjet o den dříve, takže hrad Valečov a Drábské světničky příště.